Κυριακή 11 Αυγούστου 2019

Digital Extra στην Στοκχόλμη



Το επιμορφωτικό πρόγραμμα Digital Extra εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος  Erasmus +Δράση ΚΑ1– Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης που επιχορηγήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πραγματοποιήθηκε στην Στοκχόλμη από 04 μέχρι 10 Αυγούστου 2019. Οι συμμετέχοντες ήταν εκπαιδευτικοί από διάφορες χώρες της Ευρώπης: Ελλάδα, Αυστρία, Πολωνία και Βουλγαρία. Το σύνολο των συμμετεχόντων ήταν 6 άτομα. Η οργανώτρια χώρα ήταν η Μεγάλη Βρετανία  και χώρα εφαρμογής η Σουηδία.  Το πρόγραμμα αφορούσε την επιμόρφωση εκπαιδευτικών με στόχο να εξετάσουν μια σειρά από μεθόδους e-learning και mobile learning, καινοτομιών και τεχνολογιών για την καλύτερη προετοιμασία τους σε ένα ραγδαία μεταβαλλόμενο εργασιακό χώρο. Περιλάμβανε την αξιοποίηση εφαρμογών λειτουργικών IOS και Android με χρήση smartphones και ipads για εκπαιδευτική χρήση. 

Οι συμμετέχοντες έμαθαν πως να δημιουργήσουν τελευταίας τεχνολογίας περιεχόμενο Ηλεκτρονικής Μάθησης χρησιμοποιώντας το πλαίσιο του πολιτισμού και της πολιτιστικής κληρονομιάς. Ειδικότερα αναφερόταν στην αξιοποίηση κινητών συσκευών και των σχετικών λογισμικών για τη μουσειακή εκπαίδευση των μαθητών που περιλαμβάνεται στο άτυπο πρόγραμμα κάθε σχολείου. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές εφαρμογές quizzes app tools, augmented reality kai video editing, όπως QRcode, Survey Monkeys, Kahoot, Socrative, Google Expedition, Google 3D Street View, photosynth, trnio, Pinnacle, Adobe Spark. Το υλικό μικτής μάθησης και ψηφιακού γραμματισμού που δημιουργήθηκε από τους συνεργάτες κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου αποφασίστηκε να διαμοιραστεί σε όλους τους συμμετέχοντες για άμεση χρήση μέσα και έξω από την τάξη.



Κατά την εξέλιξη του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις των συμμετεχόντων σε μουσεία της Στοκχόλμης ή σε χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος (Skansen Open Air Museum, Mariefred, Stockholm Medieval Museum, guided tour to the old town of Stockholm, Gripsholm Slot, Vasamuseet, Junibacken) όπου πραγματοποιήθηκαν βιωματικές δράσεις για ενημέρωση των συμμετεχόντων στην διδακτική προσέγγιση των μουσειακών χώρων κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικών επισκέψεων.
Οι εναλλακτικές αυτές προσεγγίσεις συμπεριέλαβαν την άσκηση σε εργαστήριο Η/Υ όπου πραγματοποιήθηκαν: σχεδιασμός και δημιουργία μικρής ταινίας με θέμα τα σχολεία στην Σουηδία πριν 100 χρόνια, δημιουργία ταινίας με το λογισμικό Photosynth, δημιουργία QR code για μια διαφορετική ξενάγηση σε ένα μουσείο, παρουσίαση δυνατοτήτων εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας, δημιουργία quiz για το περιεχόμενο ενός μουσείου, δημιουργία βίντεο με εικόνες και αφήγηση σε εκθέματα μουσείου με χρήση του  Adobe Spark Video, σχεδιασμός ενός σχεδίου μαθήματος (Ιστοεξερεύνησης/Webquest) για άσκηση των μαθητών κατά ομάδες.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τη διαδικασία αξιολόγησης και απονομή βεβαίωσης παρακολούθησης στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς.
Από το 14o Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου το σεμινάριο παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 Μπατσή Θεοδώρα και Σταματάκη Μαλαματένια. 



ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΠΙΜΟΡΦΟΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΣΟΥΗΔΙΑ:
Οι επιμορφούμενες συμπλήρωσαν τα EuroPass Βιογραφικά τους, έκαναν εγγραφή στο ETwinning και απέστειλαν ερωτηματολόγιο που ζητήθηκε από τον οργανισμό που διοργανώνει το σεμινάριο για τη διαμόρφωση γενικού προφίλ των εκπαιδευόμενων. Επίσης, κανόνισαν και έφεραν μαζί τους στη Σουηδία -όπως τους ζητήθηκε- 3 αντιπροσωπευτικά τους αντικείμενα για να παρουσιάσουν τον εαυτό τους, καθώς και 2 αντιπροσωπευτικά φαγητά του τόπου τους (ρακί και γραβιέρα) για να οργανωθεί η βραδιά Erasmus+.


ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ:
Στα πλαίσια της διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος έγινε διαμοιρασμός του υλικού που μας δόθηκε στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με στόχο να ξεκινήσουμε την πρώτη ημέρα του Σεπτέμβρη με την ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου από τις συμμετέχουσες στο σεμινάριο στην Στοκχόλμη. Οι συμμετέχουσες θα παρουσιάσουν τα πεπραγμένα και τα παραγόμενα του σεμιναρίου και θα κάνουν προτάσεις για μελλοντική αξιοποίηση των εργαλείων και των τεχνικών που γνώρισαν στα πλαίσια της σχολικής μονάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου